Om
- Webinar med Carl på Differ och Max på Signific
- Sändes 7 november 2023
- För dig som jobbar inom marknadsföring, IT eller är allmänt nyfiken
Hållpunkter
- 00:00 Intro och agenda
- 02:24 Visionen med datacentrerad marknadsföring
- 06:41 Fas 1: Optimering av kanalspecifika KPI:er
- 10:15 Fas 2: Optimering av kundresan oavsett kanal
- 19:41 Fas 3: Personalisering av kundresan utifrån beteendedata
- 28:55 Fas 4: Prediktiv analys utifrån kundbeteende
- 39:57 Frågor och avslut
Innehåll
Från att optimera marknadsföring per kanal till att skapa prediktiva Machine Learning-modeller — en datastack varierar med verksamhetens mognad och ambition.
Att slänga sig efter den mest avancerade funktionaliteten kan verka lockande men allt annat lika uppnås bättre resultat genom stegvisa förbättringar.
Som deltagare i detta webinar kommer du lära dig mer om både tekniska och verksamhetsdrivna beslut som ligger till grund för en framtidssäkrad datastack inom marknadsföring
Oavsett om din verksamhet befinner sig i början av resan mot en modern datastack eller redan skalar upp finns det fyra faser som vi i detta webbinaret kommer diskutera och vidare kan appliceras i egen affärskontext.