Webinar: Datacentrerad marknadsföring – fyra faser till en modern datastack

Om

  • Webinar med Carl på Differ och Max på Signific
  • Sändes 7 november 2023
  • För dig som jobbar inom marknadsföring, IT eller är allmänt nyfiken

Hållpunkter

  • 00:00 Intro och agenda
  • 02:24 Visionen med datacentrerad marknadsföring
  • 06:41 Fas 1: Optimering av kanalspecifika KPI:er
  • 10:15 Fas 2: Optimering av kundresan oavsett kanal
  • 19:41 Fas 3: Personalisering av kundresan utifrån beteendedata
  • 28:55 Fas 4: Prediktiv analys utifrån kundbeteende
  • 39:57 Frågor och avslut

Innehåll

Från att optimera marknadsföring per kanal till att skapa prediktiva Machine Learning-modeller — en datastack varierar med verksamhetens mognad och ambition.

Att slänga sig efter den mest avancerade funktionaliteten kan verka lockande men allt annat lika uppnås bättre resultat genom stegvisa förbättringar.

Som deltagare i detta webinar kommer du lära dig mer om både tekniska och verksamhetsdrivna beslut som ligger till grund för en framtidssäkrad datastack inom marknadsföring

Oavsett om din verksamhet befinner sig i början av resan mot en modern datastack eller redan skalar upp finns det fyra faser som vi i detta webbinaret kommer diskutera och vidare kan appliceras i egen affärskontext.

Talare