A/B-testning är idag en central del av modern produktutveckling. Detta brukade vara en exklusiv förmåga hos techjättarna, men möjliggörande teknik och verktyg är nu så pass tillgängliga att bolag oavsett storlek och mognadsgrad kan börja experimentera i sina produkter.
Men när det är dags att skala experimentering springer många på problem som hindrar dem från att sprida experimenteringsförmågan bortom specialisterna i bolaget. I detta webinar kommer vi titta närmare på fyra vanliga hinder, och vad du kan göra för att ta dig förbi dem.
Vad hindrar oss från att A/B-testa mer och bättre?
Med erfarenhet av att utveckla experimentplattformar och skala experimenting på bolag som SVT, Volvo On Demand och Polestar, och som partner till Eppo och Spotify’s Confidence så har vi själva stött på både hindren och lösningarna. I detta webinar går vi igenom våra främsta lärdomar så att du kan undvika fallgroparna.
I detta webinar går vi igenom
- Vad är en experimentplattform?
- Fyra vanliga hinder och vad du kan göra åt dem
- Allt-i-ett-verktyg som inte är tillräckligt flexibla
- För mycket tid som krävs till att städa data
- Varje experiment behöver en data scientist
- Brist på förtroende från organisationen
- Q&A om dina utmaningar för att experimentera mera
Vem borde lyssna?
Detta webinar riktar sig till dig som jobbar i en organisation som
- Har börjat experimentera, och vill skala
- Funderar på att sätta upp en experimentplattform, och vill undvika vanliga fallgropar
Vilka pratar?
Max Dyrhage, medgrundare av Signific och med erfarenheter som att starta upp och utveckla SVT:s experimentplattform, samt leda experimenterande produktutveckling på bolag som Voi och Soundtrap.
Per Spetz har bl.a. jobbat hands-on med experimentdesign och analys på Paradox Interactive och Sveriges Radio, samt drivit experiment- och plattformsteam på Volvo on Demand och Epidemic Sound.