Genom att analysera och visualisera komplexa datamängder hjälper vi dig att förstå vilka faktorer som driver användarnas engagemang, behåller kunder och ökar lönsamheten.
Inte bara produktdata som behövs
Med ett användarcentrerat och datadrivet perspektiv skapar vi en total förståelse av produkternas effekt på marknaden och stödjer strategiska affärsbeslut på alla nivåer.
Vi nöjer oss inte med traditionell produktanalys utan integrerar även bl.a. finansiell data, CRM-data samt A/B-testresultat för att ge dig bästa möjlighet att ta rätt produktbeslut.
Värde skapas vid agerbarhet
Data- och insiktsdemokratisering är en stor del av vårt arbete som produktanalytiker. Här tar ofta vi en approach likt produktutveckling; värde skapas först när insikter hittas, används och ageras på. Inte genom att generera orimligt många rapporter och dashboards med brus.
Vi kan integreras direkt i ditt produkt- eller insightsteam. Som specialister eller interimskonsulter, så att vi snabbt kan leverera värde och effektivt stötta beslutsprocesser.
Significs erfarenhet
Kunder inom: Media, gaming, bil/transport, offentlig sektor, finans, energi, fastighet, biotech, SaaS, e-handel
Typiska roller: Product analyst, data analyst, data scientist, analytics engineer, BI-utvecklare
Lär dig mer
Artiklar
- Så följer jag upp användarupplevelsen på SVT Barn
- Sexton misstag jag gjort inom digital analys (och hur du undviker dem)
- UX om 20 år — en osorterad killgissning
- Därför kan du inte validera hypoteser med användningstest