Genom att analysera och visualisera komplexa datamängder hjälper vi dig att förstå vilka faktorer som driver användarnas engagemang, behåller kunder och ökar lönsamheten.
Förstå hela produktbilden
- Med ett användarcentrerat och datadrivet perspektiv skapar vi en total förståelse av produkternas effekt på marknaden och stödjer strategiska affärsbeslut på alla nivåer.
- Vi nöjer oss inte med traditionell produktanalys utan integrerar även bl.a. finansiell data, CRM-data samt A/B-testresultat för att ge dig bästa möjlighet att ta rätt produktbeslut.
Värde skapas vid agerbarhet
- Data- och insiktsdemokratisering är en stor del av vårt arbete som produktanalytiker. Här tar ofta vi en approach likt produktutveckling; värde skapas först när insikter hittas, används och ageras på. Inte genom att generera orimligt många rapporter eller brusiga dashboards.
- Där det behövs konceptar och bygger vi helt skräddarsydda analyticsappar som har samma tuffa UX-krav som konkurrensutsatta konsumentprodukter.
Anpassat partnerskap
- Vi är vana vid att integreras direkt i ditt produkt- eller insightsteam, som specialister eller interimskonsulter. På så sätt kan vi snabbt leverera värde och effektivt stötta beslutsprocesser.
Significs erfarenhet
Kunder inom: Media, gaming, bil/transport, offentlig sektor, finans, energi, fastighet, biotech, SaaS, e-handel
Typiska roller: Product analyst, data analyst, data scientist, analytics engineer, BI-utvecklare
Lär dig mer
Artiklar
- Så följer jag upp användarupplevelsen på SVT Barn
- Sexton misstag jag gjort inom digital analys (och hur du undviker dem)
- UX om 20 år — en osorterad killgissning
- Därför kan du inte validera hypoteser med användningstest