Modern produktanalys

Genom att analysera och visualisera komplexa datamängder hjälper vi dig att förstå vilka faktorer som driver användarnas engagemang, behåller kunder och ökar lönsamheten.

Förstå hela produktbilden

  • Med ett användarcentrerat och datadrivet perspektiv skapar vi en total förståelse av produkternas effekt på marknaden och stödjer strategiska affärsbeslut på alla nivåer.
  • Vi nöjer oss inte med traditionell produktanalys utan integrerar även bl.a. finansiell data, CRM-data samt A/B-testresultat för att ge dig bästa möjlighet att ta rätt produktbeslut.

Värde skapas vid agerbarhet

  • Data- och insiktsdemokratisering är en stor del av vårt arbete som produktanalytiker. Här tar ofta vi en approach likt produktutveckling; värde skapas först när insikter hittas, används och ageras på. Inte genom att generera orimligt många rapporter eller brusiga dashboards.
  • Där det behövs konceptar och bygger vi helt skräddarsydda analyticsappar som har samma tuffa UX-krav som konkurrensutsatta konsumentprodukter.

Anpassat partnerskap

  • Vi är vana vid att integreras direkt i ditt produkt- eller insightsteam, som specialister eller interimskonsulter. På så sätt kan vi snabbt leverera värde och effektivt stötta beslutsprocesser.

Significs erfarenhet

Kunder inom: Media, gaming, bil/transport, offentlig sektor, finans, energi, fastighet, biotech, SaaS, e-handel

Typiska roller: Product analyst, data analyst, data scientist, analytics engineer, BI-utvecklare

Vill du prata om modern produktanalys?

Hör av dig till Max eller Gustav så tar vi gärna ett möte.

Lär dig mer

Artiklar

Webinar

Significs erbjudanden